سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معایب پرورش اردک

اردک این عضو کوچک از خانواده ماکیان بسیار پرسرو صدا و پر تحرک می باشد. اما فایده تحرک بالای اردک این است که بدن آن چربی ندارد و گوشت آن بسیار باکیفیت و لذیذ است که منبع کاملی از پروتئین، نیاسین، فسفر، ریبوفلاوین، آهن، روی، ویتامین ب 6 و ب12، سلنیوم، فولات و منیزیوم است.

برای اینکه درآمد پرورش اردک با برنامه ریزی دقیقی نتیجه دهد افراد پرورش دهنده آن را از زمان 20 روزگی نگهداری می کنند تا به اردک بالغ تبدیل شود.

هرچند که غذای اردک و مرغ یکی می باشد اما گوشت اردک از کیفیت بالاتری نسبت به مرغ برخوردار است. گوشت اردک طبعی گرم دارد و خواص بالایی برای افرادی که ناراحتی های کلیه، لاغری، تنگی نفس، خونریزی های شدید بسیار مناسب است.

بیشترین پرورش دهندگان اردک در مناطق شمالی ایران قرار دارند آنها اردک ها را در شالیزار ها پس از جمع آوری برنج قرار میدهند تا هم با جمع کردن آفات و شخم زدن زمین کمک بزرگی به آنها کنند.

اما با گسترش این کسب وکار و سوددهی که برای افراد داشته، برخی دیگر نیز علاقه مند هستند تا آن را به روش خانگی یا صنعتی نیز پرورش دهند و با در نظر گرفتن سالن پرورش اردک و خریداری کردن تجهیزاتی مانند:

  • وسایل گرمایش و سرمایش
  • دستگاههای جوبه کشی
  • ظرف غذای اردک ها
  • سیستم تهویه
  • وسایل روشنایی
  • در نظر گرفتن فضایی باز به غیر از سالن برای تحرک اردک ها

ترکیبات غذای اردک نیز از جمله موارد مهم و حیاتی در رشد بهتر آنها می باشد. اردک از سبزیجات، میوه ها و دانه ها تغذیه می کند. البته برای پروتئین موردنیاز آنها می توان از حلزون، حشرات و کرم ها استفاده کرد که باید حتما از محل معتبری تهیه شود.

پرورش اردک نیز این روزها مانند کسب وکار پرورش مرغ بسیاری از افراد را به خود جذب کرده است اما از آنجائیکه هر شغلی دردسرهای خودش را دارد، معایب پرورش اردک نیز کم نمی باشد.

در ابتدا برای کسانی که مایل اند پرورش اردک را جزء شغل درآمدزا خود انتخاب کنند باید گفت که حتما   طرح توجیهی پرورش اردک گوشتی را ارائه دهند.

این طرح توسط سازمان های مربوطه که میخواهند مجوز آن را صادر کنند باید حتما مورد بررسی قرار بگیرد تا تمامی جوانب آن از لحاظ فنی، بازار فروش و گردش مالی تایید شود.

اصلی ترین مواردی که ممکن است جزء معایب پرورش اردک شناخته شود این است اردک در سبد غذایی بسیاری از افراد به طور صحیح فرهنگ سازی نشده است و تعداد کمی از افراد هستند که از ارزش غذایی آن اطلاع دارند و همین باعث می شود که فروش اردک با مشکلات زیادی روبه رو شود.

اما شاید بهتر باشد که اگر می خواهید کسب و کار خود را راه اندازی کنید و جز افرادی هستید که از کار کردن برای دیگران خسته شده اید بهتر است بدون تصمیم گیری و برنامه ریزی و فقط بر اساس گفته و تعریف های دیگران هر کسب و کاری را انتخاب نکنید.

خیلی از خط تولیدها هستند که به شما این امکان را می دهند تا بتوانید تصمیم عاقلانه تری اتخاذ کنید. پردرآمدترین خطوط تولیدی را شما می توانید در شرکت سارگن استون مشاهده کنید و با خواندن مقالاتی که در مورد هر یک از این کسب و کارها در سایت قرار دارد به طور کامل با نحوه کار آنها آشنا شوید.

خوبی این خطوط تولیدی این است که وقت زیادی از شما نمی گیرد سرمایه اولیه شما همیشه حفظ می شود و مانند مشاغل دیگر تلفات و یا ضرر را در پی ندارد. مشاورین شرکت سارگن استون همیشه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند و با مشاوره های رایگانی که ارائه می دهند می توانند سرنوشت شما را به طرز بسیار مثبتی تغییر دهند تا شما در عرض مدت کوتاهی به فردی ثروتمند تبدیل کنند.

 

www.sargonstone.com